Latest Posts

Blog #002

By mei 31, 2019 , ,




Hoi!

Ik hou van Ali express, omdat daar vrijwel alles te vinden is wat je nodig hebt. Uren lang scrollen, rare zoektermen intypen, door alle producten van een shop zoeken.... ik hou er van!
Nog fijner is dat 'ome Ali' allerlei handige tools heeft om te werken aan miniaturen.
Ik heb er al heel wat in huis, en ik heb voor jullie mijn Top-10 uitgezocht waar ik graag mee werk.

In random volgorde:


Deze lijmklemmen gebruik ik altijd om bijv. hout goed stevig aan elkaar te lijmen om zo min mogelijk kiertjes te krijgen. Ze zijn klein van stuk, maar je krijgt 10 stuks! Inmiddels heb ik er 30, want ik gebruik zo ontzettend vaak en voor dit geld kun je er zo veel kopen als dat je nodig hebt!


Dit is een klem om er voor te zorgen dat je hout echt haaks op elkaar vast gelijmd wordt. Voorheen maakte ik altiijd gebruik van Duplo Blokken, die ook een mooie hoek van 90 graden vormen, maar dit is van ijzer en net wat steviger. Je kunt het aanschroeven zodat het echt goed vast zit.


Dit is ook een lijmklem, maar hier kunnen grotere/dikkere stukken hout goed mee worden vast gezet. Het is van plastic, en nog steeds handig van formaat ( niet extreem groot) Maar voor miniaturen is dat ook niet nodig.

Dit is een handboortje voor extreem kleine gaatjes. Heel handig als je bijv. een lampje wilt maken met een snoertje. Je krijgt er 10 boortjes bij van verschillend formaat en je kunt deze zelfs nog loskopen. Dit heb ik gedaan, omdat ik mezelf ken en de boortjes op den duur ga kwijtraken.


Dit is een klein handzaagje ( formaat van een pen) bedoelt om dunne houten latjes mee te zagen. Het zaagblad is wel erg dun en kan wiebelen, maar als je rustig en subtiel zaagt, is dit heel handig!


Het bekende hobbymesje! Action verkoopt deze natuurlijk ook, maar ook op Ali expres is deze te vinden. Ik heb er inmiddels een aantal en vervang de mesjes regelmatig.


En zo komen we bij de losse mesjes voor het het hobbymesje. Ze worden verkocht per 20 stuks ( of 100 of 1000) in een klein plastic doosje. Super scherp en rete handig! Ik verslijt ze bij het leven, maar een scherp mesje zorgt wel voor het mooiste resultaat.


Voor de hele kleine dingen, maar ik graag gebruik van een pincet. Om dingen neer te zetten, of vast te plakken... soms kunnen mijn dikke worsten vingers er gewoon niet bij. Ook is deze set heel handig om vinyl te pellen als je werkt met een plottermachine.


Ook dit schaartje vind ik erg handig! Als je soms kleine dingen moet uitknippen, posters, tasjes, foto's, wat dan ook, is zo'n mini scherp schaartje ontzettend handig. En wederom... het kost niks!


En last but not least! De papieren wegwerkvijl. Ik gebruik deze vijlen om kleine dingen op te schuren. Gemiddeld schuurpapier is net te grof. Hier kan je bij elk hoekje en het is een stuk fijner om te schuren. Tip van flip!

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en wie weet komt er nog een keer een blog met tips die te vinden zijn op Ali Expres!

You Might Also Like

0 reacties