Latest Posts

Blog # 001

By mei 18, 2019



Zo, we gaan even 1,5 jaar terug in de tijd. Het was september 2017 toen ik besloot om een dierenhuis voor ons zoontje Sero te bouwen.
Via Pinterest vond ik de inspiratie om aan te slag te gaan en al snel volgde er een ritje naar de bouwmarkt.

Na wat rekenen, passen en meten was het huis was gebouwd en ik had speciale moderne houten diertjes besteld. Die bleken een enorm lange levertijd te hebben vanuit Duitsland en dus besloot ik aan de slag te gaan met een ander poppenhuis die ik via Marktplaats kocht.

Al snel kreeg ik de smaak te pakken en volgden er meer huizen die ik opknapte tot moderne poppenhuizen. Later verkocht ik deze weer zodat andere kindjes er mee konden spelen.

Op Pinterest keek (en kijk) ik elke avond naar de hipste interieurs om zo inspiratie te vinden. Wat zijn de trends en hoe kan ik dit in het klein maken? Ook keek ik veel in mijn eigen huis om in miniatuur te maken.

Ik werd lid van een speciale Facebook groep met toen pas 500 leden ("Modern Poppenhuis") waar fanatiekelingen hun mooiste huizen met elkaar deelden. Daar leerde ik leuke mensen kennen en kwam ik in het kleine wereldje terecht. Ik maakte een speciaal Instagram-account aan (@mini.huisjenr32) waar ik de vorderingen van mijn huizen liet zien. En zo is alles begonnen.

Op de foto zie je mijn eerste (goed gelukte) miniatuur. Het is de Wishbone Bike die toentertijd op het verlanglijstje van mijn zoontje stond.



Ik heb veel moeten zoeken, vragen, googlen en vooral proberen met welk materiaal je miniaturen kunt maken. Heel veel mislukt ook, maar oefening baart kunst.

Nu, zo'n 1,5 jaar later en 8500 volgers wereldwijd op Instagram, probeer ik nog steeds mensen te inspireren en op weg te helpen met hun eigen poppenhuis. Ik klets dagelijks met mijn volgers, deel tips, tricks en maak soms tutorials die ik op deze blog deel. Het is leuk om af en toe terug te kijken hoe ik ben begonnen en wat ik heb bereikt. Ik heb ontelbare huizen opgeknapt en een stuk of 5 zelf ontworpen en gebouwd. Ik maak soms spulletjes voor verkoop, maar een officiële webshop zit er voorlopig niet in.

Mijn laatste huis is een mega project. Het is schaal 1:12, zelf ontworpen en gebouwd. De hele inrichting moet ik nog bedenken en maken, maar de buitenkant is bijna klaar:


You Might Also Like

0 reacties