Latest Posts

DIY Tutorial Opbergmand

By augustus 03, 2018 , , ,


Daar zijn we weer! Ik hou van Pinterest en alles wat je daar op kunt vinden qua inspiratie. Dit keer wordt deze DIY Tutorial voor een opbergmand. Ik wilde hem in eerste instantie van vilt maken, maar ik heb uiteindelijk hobbyfoam gebruikt.



 Alright, wat heb je nodig?
Een papiertje, pen, liniaal, schaar/mesje, hobbyfoam en lijm. Op de foto staat Tackylgue, maar ik heb uiteindelijk voor superglue gekozen.


We gaan eerst een mal maken, een voorbeeld, voordat we met de hobbyfoam aan de slag gaan. 
Teken een rechthoek van 6 x 8 cm.


Vervolgens meet je in 1 hoek wat afmetingen en teken je dit af. 
Op de lijn van 8 cm, meet je 2,5 cm af en zet je een streepje.
Op de lijn van 6 cm, meet je 1,5 cm en daarnaast 0,6 cm. Zet hier beide een streepje.
Verbind nu de lijnen d.m.v. een stippellijntje.
Zie foto.


Je kunt nu de rechthoek uitknippen op de lijn.




Vouw het papiertje dubbel. de lengte van 8 cm wordt nu 4 cm.


Vervolgens vouw je deze nog een keer dubbel ( gewoon in vieren vouwen dus)


Nu moet je zelf goed kijken en ongeveer dit patroon natekenen. Ik heb een rode pen gebruikt om het duidelijk aan te geven. Aan de linkerkant helemaal schuin, aan de rechterkant eerst een stukje recht en daarna afschuinen.



Vervolgens knip je dit uit.

 

Tegen het stippellijntje af op ongeveer 0,5 mm. Dit hoeft niet heel precies te zijn . En knip het vervolgens af.


 
We gaan het hoekje afronden. Teken dit met je pen/potlood en knip het vervolgens af.








Nu kun je alvast je mandje in elkaar vouwen en zie je hoe hij ongeveer gaat worden. Ben je helemaal tevreden? Dan kun je hem nu on foam maken. Het papieren mandje is een mal voor het foam.

 
 Vouw het mandje weer uit en leg het papier plat op je foam en trek het over. Knip of snij het vervolgens uit. We zijn al bijna klaar  ;)



Lijm de zijkanten met elkaar vast. Hier heb ik dus uiteindelijk superglue voor gebruikt en geen tacky glue



Na de zijkanten, kun je de voorkant en achterkant vastplakken



Vervolgens vouw je het bovenste randje naar binnen en plak je deze vast.



je kunt het mandje afwerken naar je eigen smaak. Je kunt het afwerken met ijzeren 'schroeven', leren handgreep of (zoals ik) kiezen voor zwarte labels.





You Might Also Like

0 reacties